استفاده از سگ موادياب در كشور استفاده از سگ موادياب در كشور
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

استفاده از سگ موادياب در كشور
جام جم آنلاين: رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با اشاره به توسعه مركز سگ موادياب در سال 90، خاطرنشان كرد: توسعه اين مركز منجر به افزايش توفيقات پليس در كشفيات شد و در همين رابطه، نزديك به 60 نقطه، مامواران ما با استفاده از سگ مواد ياب در حال انجام ماموريت هستند.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس‏، سردار علي مويدي در مراسم اختتاميه همايش سراسري روساي پليس مبارزه با مواد مخدر سراسر كشور كه با حضور فرمانده نيروي انتظامي برگزار شده بود، گفت: تقارن همايش با دهه مبارك فجر، تجديد ميثاقي است با دستاوردهاي انقلاب اسلامي ، بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران ،ارزش هاي انقلاب اسلامي و امامت و ولايت.

وي افزود: اين همايش به مدت دو روز با حضور روساي پليس مبارزه با مواد مخدر استان ها، افسران رابط ما در كشورهاي منطقه، همچنين روساي مرزباني ناجا و معاونين و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد كه دراين دو روز، موضوعات متعددي در مبارزه با مواد مخدر، مورد بحث و تجزيه و تحليل قرار گرفت.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، تصريح كرد: در اين همايش همچنين اقدامات انجام شده در سال جاري را مرور كرده و با نگاهي به آينده، اقدامات سال بعد را در دستور كارمان قرار داديم.

به گفته سردار مويدي، يكي از ويژگي هاي اين همايش، شركت افسران رابط و مرزباني در همايش بود كه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر نيز مسائل و مشكلات خود را به صورت چهره به چهره با آنان درميان گذاشتند.

اين مقام انتظامي همچنين بر تحرك بيشتر در بحث برون مرزي و در عرصه بين المللي، متمركز شدن بر تلاش اطلاعاتي و عملياتي در جهت برخورد با شبكه ها و مافياي مواد مخدر و متمركز شدن بر توليد مواد مخدر از مبدا تا مقصد تاكيد كرد و افزود: براي مقابله جدي نيازمند نگاه فراكشوري و برون مرزي در بخش هاي آشكار و پنهان هستيم و به همين منظور، براساس ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح به تازگي، به ناجا اختيار داده شد كه در بحث برون مرزي نيز اقدامات اطلاعاتي داشته باشد و در اين راستا، وزارت امورخارجه و ساير بخش ها نيز موظف شدند كه نهايت همكاري با ما را داشته باشند.

وي اقدامات پليس مبارزه با مواد مخدر را در سال جاري، هدفگذاري در شرق كشور نام برد و تصريح كرد: با اين هدفگذاري به توفيقات زيادي دست يافتيم كه از جمله، كشف 80 درصد مود مخدر در مرز و حاشيه آن است.

سردار مويدي يادآور شد: همچنين تقويت و تجهيز مناطق درون مرزي، به خصوص در يگان هاي رزم، ايست و بازرسي ها و استان هايي كه در مورد هدف هستند، را در برنامه هاي خود قرار داده ايم.

وي با اشاره به توسعه مركز سگ موادياب در سال 90، خاطرنشان كرد: توسعه اين مركز منجر به افزايش توفيقات ما در كشفيات شد و در همين لحظه، نزديك به 60 نقطه، مامواران ما با استفاده از سگ مواد ياب در حال انجام ماموريت هستند همچنين قصد داريم در مناطق عملياتي، تعداد سگ ها را افزايش دهيم.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از ساختار پليس مبارزه با مواد مخدر در مرزباني خبر داد و افزود: در حال حاضر اين ساختار در حال تصويب است و مي تواند خلاء هاي موجود بين پليس مبارزه با مواد مخدر را در اين رده ها، برطرف كند.

سردار مويدي با اشاره به اينكه پايتخت و كلانشهرها از جمله مناطق آلوده ما به ماده مخدر شيشه هستند، تصريح كرد: اولويت اصلي ما در مناطقي مانند غرب و شرق تهران و همچنين كرج، اصلي ما برخورد با شيشه است كه نگراني هايي را در بين مسئولان و جامعه ايجاد كرده و اميدواريم در سال آينده، شرابط بهتري را در اين خصوص شاهد باشيم.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید